domingo, 22 de marzo de 2015

Paul Stanley: Si calgués resumir molt, jo sóc KISS.

Extracte de l'entrevista de Paste Magazine.

Paste: Al teu llibre poses mig a parir a Gene. Fins i tot hi paral·lelismes entre la seva actitud a principis dels 80 i la d'Ace i Peter, segons les teves paraules, s’autoenganyaven pel que fa a les seves contribucions a la banda. Per què penses que la teva relació amb Gene va sobreviure a això?

Stanley: Això és interessant, perquè acabo d'estar amb ell fa 20 minuts. Tenim respecte l'un per l'altre, no necessàriament aprovo tot el que fa, però com t'afecten algunes coses no té res a veure amb l'altra persona. Es tracta de com ho assimiles. Hi ha coses de Gene que en el seu moment em enfadar, i està bé. En altres moments va fer coses que jo vaig sentir com una traïció, com que s'estava aprofitant de mi. Però al final, Gene i jo som germans. Hem estat junts més de 40 anys, sé que puc comptar amb ell en qualsevol situació, i cada vegada som més propers. Sens dubte hem tingut els nostres - no vull dir moments - hem tingut moments, setmanes i mesos. Anys. Al final, tots dos sempre hem volgut fer el millor per a la banda, però mira, una relació forta passa proves de tant en tant.


Paste: Sí, com un matrimoni.
Stanley: Sí, i potser les coses que van posar a prova la nostra relació ens van fer més forts. Els dos tenim sort d'haver pogut fer possible les vides que cadascú volia, la vida que Gene té ara no és la vida que jo voldria, i estic segur que el contrari també és cert.  Però la sort que tenim d'haver arribat a aquest punt i tenir un futur cap al qual mirar. És fenomenal. Quan vam començar els dos vivíem amb els nostres pares, i aquí estem amb fills grans, en una època molt gratificant de les nostres vides. Encara que molt diferents l'una de l'altra.

Paste: Tant tu com Gene heu dit que Ace i Peter són molt importants en els fonaments de KISS. Però on creus que estaria la banda si ells no haguessin estat d'acord en fer la reunió el 1996? Òbviament ells també tenien molt a guanyar.

Stanley: Hauria de dir que no estaria on està ara. Fer la reunió ens va permetre reclamar els icònics personatges i seguir a partir d'aquí. Així que la gira reunió va ser molt important. Totalment, va ser el terreny sobre el qual vam reclamar el nostre llegat.

Paste: Creus que KISS seria aquí si això no hagués passat?

Stanley: KISS sempre estaria, perquè si cal resumir molt, jo sóc KISS. No ho dic com un menyspreu a Gene. Significa que no importa el que facin els altres, jo desitjo aquesta banda i la mantindré activa.

Paste: Penso que molts fans de KISS entenen que sense Paul Stanley no hi ha KISS. Gene reconeix això? Vull dir, ell t’agraeix això?               

Stanley: Oh sí, ho reconeix ara, potser més que abans, perquè crec que ara ell està més còmode en la seva pròpia pell. Crec que casar-se i mirar enrere al seu passat, veure per què és com és, l'ha fet més obert a reconèixer això, cosa que és genial.

Paste: Has esmentat que veus a KISS continuar sense tu ni Gene. La meva pregunta és, creus que els fans compraran això?

Stanley: Per descomptat. Potser no sàpiguen ara que ho compraran, però ho acceptaran si és una cosa genial. Mira, jo també era dels que deien que els quatre originals eren la banda, fins que la gent va començar a marxar de la banda. Després veus que continues igualment. Els fans que pensaven que havíem de ser els quatre s'equivocaven en un 50%, bé, o un 75% o un 100%. La veritat és que la banda és més gran que els seus membres individuals i hi ha més persones allà fora que poden fer el que jo faig. Encara que potser ara no siguin coneguts. Algú apareixerà que serà formidable.

No hay comentarios:

Publicar un comentario